Digitaalista markkinointia

Tervetuloa lukemaan Searchboxin verkkomainonta-asiantuntijoiden ajatuksia alan ilmiöistä, sovelluksista ja uusista tuulista. Kirjoitamme sinulle muunmuassa hakukonemarkkinoinnista, sosiaalisesta mediasta ja muista keinoista markkinoida verkossa sekä siitä, miten voit hyödyntää näitä keinoja liiketoiminnassasi.

Verkkomarkkinoijat valtaavat ulkomainonnan

Verkkoanalytiikka ja iso data mullistivat verkkomarkkinoinnin ja -palvelut. Verkon jättiläiset kuten Google ovat kuitenkin jo vuosien ajan laajentaneet toimintaansa myös hakukoneen ja bannereiden ulkopuolelle. Viime aikoina on ollut käynnissä useita kokeiluja siitä, miten verkkoanalytiikka ja kohdentaminen taipuvat pois tietokoneiden ja mobiililaitteiden näytöiltä julkiseen tilaan. Miten verkkomarkkinointi muuttaa perinteisempiä mainonnan muotoja käytännössä?   Display-mainonta ja analytiikka …

Avainsanat , , , ,

Googlelta uusi mobiilisertifikaatti

Google tarjoaa partnereilleen ammatillisia akkreditointeja eli AdWords-sertifikaatteja, joiden joukkoon on saatu nyt uusi tulokas – mobiilisertifikaatti. Sertifikaatti on osoitus ammattitaidosta Google myöntää erilaisia sertifikaatteja partenereilleen, jotka ovat läpäisseet Googlen sertifikaattikokeen. Sertifikaattien tarkoituksena on osoittaa asiakkaille ja yhteistyökumppaneille, että sertifioitu partneri todella tietää, mitä tekee. Osa sertifikaateista pitääkin uusia vuoden tai kahden vuoden välein, jotta asiantuntijat …

Avainsanat , , , ,

Näin vältät sisältömarkkinoinnin helpot virheet

Sisältömarkkinointi on muutaman viime vuoden aikana noussut kaikkien tietoisuuteen ja on selvää, että se on myös tullut jäädäkseen. Sen tavoitteena on johdonmukainen läsnäolo ja yrityksen tarinankerronta verkossa. Miten sisältömarkkinoinnin voi pitää tehokkaana ja välttää helpot virheet? Luo vahva ja selkeä strategia Laadukas ja tuloksellinen sisältömarkkinointi vaatii selkeän strategian, joka tukee yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita. Strateginen suunnittelu …

Sisältöjen kohdentaminen alkaa jo kirjoituspöydällä

Huonosti kohdennettua markkinointia voi verrata kuuroille korville huutamiseen. Jos sisältösi eivät tavoita haluttua kohderyhmää, eivät ne todennäköisesti saavuta myöskään niille asetettuja tavoitteita. Sisältöjen oikea kohdennus tulisikin aloittaa jo suunnitteluvaiheessa. Ensiksi yrityksesi tulee määritellä kohderyhmänsä tarkasti ja tuottaa sisällöt tämä kohderyhmä mielessä pitäen. Toisessa vaiheessa sisällöt saavutetaan markkinoinnin avulla kohderyhmän saataville. Kohdentaminen on aina kahden tekijän …

Searchbox ja Mainoskenttä yhdistyvät uuden aikakauden markkinointitoimistoksi

          Innolink-konserniin kuuluvat Searchbox ja Mainoskenttä yhdistävät toimintansa uuden ajan markkinointitoimistoksi. Uusi yhtiö tarjoaa kaikki markkinoinnin palvelut strategisesta suunnittelusta viimeisteltyyn toteutukseen integroidusti saman palvelutiimin kautta. Uusi yhtiö on vastaus markkinoinnin tulevaisuuden haasteisiin. Sen pohjana ovat Mainoskentän pitkä ja monipuolinen markkinointiviestinnän kokemus ja Searchboxin pitkälle kehittyneet innovatiiviset verkkoviestintäpalvelut. Uuden yhtiön toimitusjohtajaksi on …

Avainsanat , ,

Hakukoneet rakentavat yrityksesi mainetta verkossa

Hakukoneoptimointi on pitkälti teknistä työskentelyä. Sen perustana toimii laadukas sisältö, joka on rakennettu strategisesti ja analyysiperusteisesti valittujen avainsanojen ympärille. Sen tavoitteena on puolestaan parantaa yrityksen omien laadukkaiden sisältöjen hakukonenäkyvyyttä. Kaikki hakukonenäkyvyys ei nimittäin ole toivottavaa. Yksikään yritys tuskin toivoo, että yrityksen nimeä haettaessa hakutuloksissa esiin hyppää negatiivisia asiakaspalautteita tai ilkeitä nettikeskusteluja. Hyvä hakukonenäkyvyys ei siis välttämättä …

Avainsanat ,

Finnairin SEM-menestys Kiinassa: miten se tehtiin?

Kaikille suomalaisille tuttu Finnair pyrkii parantamaan hakukonenäkyvyyttään Kiinassa ja lyöttäytyikin siksi Searchboxin kanssa yhteen toteuttamaan hakukonemarkkinoinnin (SEM) strategiaa Kiinan markkinoille vuonna 2014. Hakukonemarkkinointi onkin kantanut hedelmää ja markkinointi-investointi Baidu-hakukoneeseen on palautunut monenkertaisena Finnairin verkkokaupan kautta. Kiinan hakukonemarkkinoita ei kuitenkaan oteta hetkessä haltuun, vaan SEM-työ vaatii pitkäjänteisyyttä ja vankkaa paikallisen kielen, markkinoiden ja kulttuurin asiantuntemusta.   …

Avainsanat , , , , ,

Google Tag Manager helpottaa tagien hallinnointia

Jokaiselle verkkomarkkinointia tekevälle voi tulla vastaan nopeaa toimintaa vaativia tilanteita, joissa lanseerataan esimerkiksi uusi kampanja tai jo olemassa olevaan tarvitaan kriittisiä muutoksia. Google Tag Manager on työväline, joka on luotu helpottamaan yrityksesi verkkosivuilla käytettävien seurantatagien hallintaa. Tag Manager vapauttaa yrityksesi verkkosivujen ylläpitäjän tekemään muutoksia tageihin ilman että hänen tarvitsee koskea sivun lähdekoodiin tai konsultoida ulkopuolista IT-tukihenkilöä. …

Avainsanat

Onko tulevaisuuden markkinointi sähköpostissa?

Sähköposti nostaa taas profiiliaan markkinointiviestinnän välineenä. Kun blogit ja some-profiilit on nähty, sähköposti on alkanut tuntua suorastaan raikkaalta kanavalta tavoittaa asiakas.   Tässä hyödynnetään luonnollisesti myös älykkään teknologian mahdollistamaa markkinointiautomaatiota. Postilaatikkoon toimitettu huolellisesti kuratoitu ja kohdennettu sisältö palvelee parhaimmassa tapauksessa personoidusti sekä uutta että vanhaa asiakasta. Onko oikeasti fiksusti automatisoitu ja vaivaa säästävä markkinointi kuitenkin …

Avainsanat , ,

Yritysblogi voi tukea liiketoimintaasi tai karkottaa asiakkaasi

Yritysblogien suosio on viime vuosina kasvanut merkittävästi. Blogi toimii yrityksille markkinoinnin välineenä ja on hyvä väylä tuoda esiin asiantuntijuutta ja omaa näkökulmaa yritystä koskeviin asioihin. Laadukkaan blogin pitäminen antaa yrityksellesi mahdollisuuden syventää asiakassuhteitaan ja vakuuttaa ihmiset asiantuntijuudestaan. Pakolla kokoon kyhätty ja huonosti ylläpidetty blogi voi taas päinvastoin pilata asiantuntijakuvasi ja karkottaa asiakkaasi.   Hyvä yritysblogi …

Avainsanat ,

Google AdWords on välttämätön osa verkkomarkkinoijan arkea

Google on ehdottomasti käytetyin hakukone Suomessa. Tämän vuoksi Googlen palveluvalikoimasta löytyvä Google AdWords on erityisen tärkeä työkaluverkkomarkkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat tavoittaa kohderyhmänsä verkossa. Google AdWords on verkkomarkkinoinnin perustyökalu AdWordsin perusideana on tarjota kätevä ja helppokäyttöinen työkalu verkkomarkkinointia varten. AdWordsin avulla pystyt luomaan mainoskampanjasi helposti alusta loppuun sekä hallinnoimaan useita eri kampanjoita ja tekemään niihin muutoksia …

Avainsanat , , ,

Searchbox yhdisti voimansa Innolink Groupin kanssa

Vuodenvaihteessa 2015 Searchboxista tuli osa suomalaista Innolink Groupia. Innolink on myynnin konsultointiyritys, joka yhdistää tieto-, verkko- ja markkinointiosaamisen myynnin palveluratkaisuihin. Liiketoimintakaupan myötä Searchbox siirtyi osaksi Innolink Groupin konsernia, mutta jatkoi toimintaansa samalla nimellä. Mitä uusia tuulia yhteistyö on tuonut Searchboxin toimintaan ja miltä näyttävät liittolaisten tulevaisuuden suunnitelmat?         Innolink Groupista tukea ja …

Sisältökalenteri on työkalusi onnistuneeseen sisältömarkkinointiin

Sisältömarkkinointi on viime vuosina noussut hitiksi ja oikein tehtynä sen on havaittu tuottavan myös tulosta. Onnistunut sisältömarkkinointi vaatii kuitenkin suunnitelmallisuutta ja selkeää aikataulua. Sisältömarkkinointistrategian toteuttamisessa kannattaakin käyttää apuna sisältökalenteria.    Sisältökalenteri visualisoi ja selkeyttää Yksinkertaisimmillaan sisältökalenterista tulisi löytyä tieto siitä, mitä julkaistaan, missä julkaistaan ja milloin julkaisu tapahtuu. Näin kalenteri visualisoi selkeästi sisältöstrategian toteuttamista ja siitä …

Avainsanat

Ota kaikki irti hakukoneoptimoinnista – huomioi myös kuvahaku!

Kuvien käyttäminen artikkeleissa kannattaa. Kuvat auttavat lukijoita hahmottamaan artikkelia paremmin ja ne tekevät tekstistä houkuttelevamman ja helppolukuisemman. Olemme aiemmin kirjoittaneet paljon verkkotekstien hakukoneoptimoinnista, mutta kuvien hakukoneoptimointi on yhtä tärkeää sisältöjen hakukonenäkyvyyden kehittämisessä.   Kuvien pitää tukea sisältöä ja niiden sisällön tulee näkyä kuvan nimessä Ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista on syytä kiinnittää huomiota kuvien valitsemiseen. Laadukkaat ja …

Avainsanat , ,

Hyvän konversion salat – eli miten vierailijat muuttuvat asiakkaiksi

Konversio-optimointi (CRO) on verkkomarkkinoinnin tärkeimpiä alueita. Sillä tarkoitetaan verkkosivujen suunnittelua niin, että sivulla vierailijat toteuttaisivat liiketoiminnallisia tavoitteita, esimerkikiksi tekemään ostoksen verkkokaupassa. Pelkkä verkkonäkyvyys ja SEO-optimointi eivät yksin lisää myyntiä, vaan monitahoinen konversio-optimointi auttaa muuttamaan vierailijat asiakkaiksi ja viemään myyntiprosessin maaliin.     Mistä hyvä konversioaste syntyy? Saavutetulla konversioasteella tarkoitetaan sitä prosenttia asiakkaista, jotka toteuttavat sivujen …

Avainsanat , ,

Ota rohkeasti yhteyttä!

Tulemme mielellämme keskustelemaan siitä miten kohdennettu markkinointi voi auttaa yritystäsi menestymään entistä paremmin. Tänään on hyvä päivä aloittaa verkon valloitus!

Katso yhteystietomme

Searchbox-tiimi

Searchbox Oy

Mannerheimintie 15 A
00260 Helsinki
Tilaa uutiskirjeemme!